Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

"Μπορώ να τα καταφέρω"


Πόσο περήφανη και χαρούμενη ένιωσα όταν άκουσα το παιδάκι μου, που πρόσφατα έλαβε μέρος σε αθλητικούς αγώνες και τα πήγε περίφημα, να μου λέει "μανούλα, προσπαθούσα και έλεγα συνέχεια στον εαυτό μου μπορείς να τα καταφέρεις".

Εκείνη τη στιγμή ήταν σαν να μου δίνανε ένα μεγάλο βραβείο! Είδα τα λόγια και τις συμβουλές μου να γίνονται πράξη και να βρίσκουν εφαρμογή στη ζωή του μικρού μου.

Πάντα παροτρύνω το παιδί μου με παραδείγματα από την καθημερινότητα, προκειμένου να έχει αυτοπεποίθηση και να πιστεύει στις δυνάμεις του. Να είναι μαχητής και να προσπαθεί. Να είναι ικανοποιημένος για την προσπάθειά του, ασχέτως με το τελικό αποτέλεσμα. Να επιθυμεί να γίνεται όλο και καλύτερος και να βελτιώνεται. Να αγωνίζεται δίκαια, τίμια με ήθος και αξιοπρέπεια και ποτέ εις βάρος κανενός. Πολλές φορές αναρωτιέμαι αν πρέπει να του τα λέω όλα αυτά ή μήπως είναι πολύ μικρός για τέτοιες συμβουλές και τον παραφορτώνω.
Και να που ήρθε η στιγμή να μου δείξει έμπρακτα ότι αυτά τα έχει καταλάβει και τα εφαρμόζει στον μικρόκοσμό του.

Η αυτοπεποίθηση είναι ένα από τα πολύ σημαντικά στηρίγματα και όπλα για τη ζωή ενός παιδιού. Θα τα προστατεύσει από τις δυσκολίες και τις δοκιμασίες που θα τους παρουσιαστούν στη ζωή τους.  Ας είμαστε λοιπόν δίπλα τους επί της ουσίας, να τους μιλάμε, να τα εμπιστευόμαστε και να τους αφήνουμε το δικό τους χώρο και ρόλο στη δομή της οικογένειάς μας.

Θέλω να βλέπω τα παιδιά σαν ακατέργαστα διαμαντάκια, τα οποία με όσο πιο προσεκτικό και σωστό τρόπο τα "επεξεργαστείς", όσο πιο πολλά τους δώσεις, τόσο πιο πολύ θα "λάμψουν" και θα καταφέρουν αυτά που επιθυμούν στη ζωή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου